Ваша допомога дозволить нам продовжити боротьбу з корупцією.
Допоможе забезпечити команду експертів, які займаються внесенням змін, щоб усунути “корупційні дірки” у законодавстві.

Підтримати

Будівництво

ПРОБЛЕМА: Неузгодженість та закритість даних різних реєстрів та кадастрових систем, що є однією з найчастіших причин для корупції та відмов при видачі дозвільних документів у сферах земельних ресурсів, містобудування, видобутку корисних копалин та енергетики. Посилює проблему відсутність централізованих відкритих кадастрів та реєстрів, таких як містобудівний кадастр державного рівня, лісовий кадастр, єдиний адресний реєстр, що в […]

ПРОБЛЕМА: Можливість органів місцевого самоврядування, у разі відсутності юридично закріплених меж прибудинкових територій, здійснювати їх ущільнення та розміщувати будь-які об’єкти за схемами, які не були передбачені при комплексній забудові кварталу, за корупційну винагороду. Території мікрорайонів (кварталів) житлової забудови фактично не мають нормативного розподілу на земельні ділянки для експлуатації житлових будинків. Це, в першу чергу, призводить […]

ПРОБЛЕМА: З усіх видів містобудівної документації місцевого рівня відповідно до чинного законодавства експертизі підлягають лише генеральні плани міст. Водночас відведення земельних ділянок і надання містобудівних умов і обмежень здійснюється відповідно до детального плану території або плану зонування території, які не підлягають експертизі, що створює необмежені умови для корупції. Експертні організації та експерти надають позитивний висновок […]

ПРОБЛЕМА: Можливість порушень будівельних норм за неправомірну вигоду через процедуру погодження відхилень від них. Частина п’ята статті 10 Закону України “Про будівельні норми” дозволяє погоджувати забудовникам відхилення від будівельних норм “із дотриманням встановлених вимог безпеки у спосіб, не передбачений будівельними нормами”. На практиці ж ця процедура у різні роки використовувалася, в тому числі, і як […]

ПРОБЛЕМА: Відсутність у відкритому доступі інформації про наявність мереж електро-, водо-, газопо- стачання та каналізації, а також їхніх характеристик (протяжність, пропускна спроможність, резервні потужності тощо). Це дає можливість власникам мереж (монополістам) на власний розсуд надавати технічні умови забудовникам для підключення об’єктів будівництва. Закон встановлює заборону власнику відмовляти у підключенні клієнту в разі наявності технічної можливості […]

ПРОБЛЕМА: Процедури здійснення заходів архітектурно-будівельного контролю містять значну кількість дискреційних повноважень, серед яких: анулювання дозволу на виконання будівельних робіт; строки призначення позапланових перевірок; обґрунтування висновків за результатами перевірок, оприлюднення актів перевірок та рішень, прийнятих за результатами перевірок. Користуючись цим, органи архітектурно-будівельного контролю можуть неправомірно сприяти суб’єктам господарювання, що вдаються до порушень містобудівного законодавства, вимог будівельних […]